Wat gaat er goed? Wat kan beter? De Cliëntenraad komt op voor de belangen van onze cliënten (: inwoners uit Arnhem, deelnemers aan onze activiteiten) EN van onze vrijwilligers (650 personen). De leden van de Cliëntenraad denken mee over hoe de dienstverlening van Rijnstad verbeterd kan worden.
De Cliëntenraad brengt allerlei onderwerpen onder de aandacht bij Rijnstad en volgt kritisch hoe deze organisatie de dienstverlening uitvoert. Hierdoor kan Rijnstad haar werk nog beter doen.
Nieuwe leden gezocht
De Cliëntenraad is op zoek naar actieve en betrokken nieuwe leden die het sociaal werk een warm hart toedragen. Je denkt mee met beleid en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Bijvoorbeeld over de jaarrekening, de begroting en het vrijwilligersbeleid. Je vergadert ongeveer 10 keer per jaar met de bestuurder.
Wat krijg je ervoor terug?
Je ontmoet andere cliënten, vrijwilligers en professionals bij de Cliëntenraad en helpt Rijnstad inwoners van Arnhem nog beter te ondersteunen. Daarnaast krijg je een vrijwilligersvergoeding. Maar het allerbelangrijkste is dat jij het verschil maakt!
Wat vragen we aan jou?
Het is belangrijk dat iemand interesse, liefst directe betrokkenheid, heeft met het welzijnswerk en/of vrijwilligerswerk. Daarnaast is het belangrijk om goed te kunnen samenwerken en dat je je kunt verplaatsen in een ander. Een cliëntenraadslid is kritisch en stelt de juiste vragen. Daarbij kijken we naar ieders achtergrond en ervaring, zodat we aandachtsgebieden kunnen verdelen.
Meer weten?
Stuur een mail naar clientenraad@rijnstad.nl of neem contact op met Mark Goldman, voorzitter van de Cliëntenraad m.goldman@rijnstad.nl of bel hem 06 – 4510018
Of lees eerst het verhaal van Mark.