Thuisadministratie

Problemen met jouw administratie? Thuisadministratie helpt je met het sorteren van jouw post. Welke papieren bewaar je wel en hoe berg je deze overzichtelijk op in een map. Als je administratie overzichtelijk is, kun je gemakkelijker aanvragen doen voor bijvoorbeeld zorgtoeslag of kwijtschelding van belastingen. Met overzicht in je administratie, voorkom of los je onnodige schulden op.

De medewerkers van Thuisadministratie komen bij jou thuis totdat je weer zelfstandig de administratie kunt bijhouden. In eerste instantie komt de medewerker wekelijks, daarna doe je meer werk zelf en komt de medewerker minder vaak. We verwachten van jou dat je bereidt bent om te leren jouw administratie zelf uit te voeren. De begeleiding wordt uitgevoerd door stagiaires en vrijwilligers.

 


Voor wie?
Voor alle inwoners van de Gemeente Arnhem met een minimum inkomen.

Contact en aanmelding
Ik ben inwoner van de gemeente Arnhem.
De aanmelding voor de Thuisadministratie verloopt via de wijkteams of via onze spreekuren.
Voor een gesprek met het wijkteam kun je contact opnemen met 088 - 22 60 000.

Ik wil een inwoner verwijzen naar Thuisadministratie

Meer informatie

Voor verwijzers: zie ook onderstaande documenten over Taken en Werkwijze van de Thuisadministratie Rijnstad.